2009. december 10., csütörtök

iPod touch, a csábítószer

"A Facebook-generáció számára az iPod touch a csábítószer, amely az iPhone elérésre ösztönöz" - állítja a mobil-piac elemzéssel foglalkozó Flurry cég elemzője, Peter Faragó.
Az iPod touchot sokan az iPod sorozatok örökösének tartják, a piac 70 százalékát birtokló, a zeneipar hagyományos rendszerét pár év alatt padlóra küldő iPodokénak. A touch azonban ennél több, népszerűsíti az iPhone OS-t, erősíti a közösségi kapcsolatok ápolását és persze remek játékeszköz - már majdnem konzol. Mire a Facebook generáció felnőtté váló kezéből kiesik az iPod touch, nagyon határozottan fogják tudni, melyik a helyes mobil-telefon választás.
A Flurry most közzétett elemzése szerint az iPod touch még az iPhone növekedési ütemét meghaladó módon terjed, különösen igaz ez a használatra vetítve. Az iPod touchosok többet lógnak a neten, többet kommunikálnak, mint az iPhone tulajdonosok. (A Gonosz Almalap szerint azért, mert nem tudnak telefonálni, ilyen egyszerű a magyarázat.) Az iPod touch annyira egyedülálló a maga nemében, hogy nagy nehézség árán tudnánk csak hasonló eszközt, netán gyártót nevesíteni. Eddig egyébként 58 millió iPhone OS szoftvert adtak el, az iPod touch részesedése 40 százalékos.
A Smartphone Industry Pulse (Okostelefon Iparági Pillanatkép) jelentés egyébként a Flurry szolgáltatásait igénybevevők szokásait vizsgálva készült, ez napi 15 millió esetet jelent. Az észlelt mobil platformok közül statisztikai hibahatár fölé az iPhone OS, a Blackberry, az Android és a JavaME emelkedett. Másképp számosítva: 45 millió felhasználó ezen a négy platformon 3000 alkalmazást használhatott, hogy akaratlanul statisztikai adattá váljon.



A grafikon is jól mutatja a trendet. A grafikon jobb oldalán a novemberi megoszlás látható, a júniusi 57 százalékról esett 50 százalékra az iPhone, ezalatt az iPod touch 31-ről 35 százalékos részesedésűvé nőtt, az Android pedig 10-ről 14-re, ami magára vetítve 40 százalékot jelent. A 14 százalék azért eltörpül az iPhone OS 85 százaléka mellett, de nem lebecsülendő.
"A gyerekek [szociális] kapcsolati foka nagyon magas, a technológia pedig kínálja, hogy perce kövessék egymás életét" - magyarázza az iPod touch tinédzserek körében való kiemelkedő népszerűségét Faragó. "Facebook, MySpace, Twitter, YouTube mind elérhető a touchról. Az Apple stratégiája a marketing tankönyvek alapján is érthető: olyan hamar tedd a szolgáltatásod/eszközöd elválaszthatatlan felhasználójává, amilyen hamar lehet. Esetleg egy nappal korábban. A szülők nem szeretnek telefont venni a gyereküknek, eddig talán inkább iPodot vagy Gameboyt adnak a kezükbe, most az iPod touch az, amivel egy tinédzsert boldoggá lehet tenni. Tapasztalatom az, hogy a 8-10 évesek azonnal előkapják a zsebükben hordott iPod touchot, ha rákérdezek kedvenc zenéjükre vagy fényképekről beszélünk. Azonnal meg tudják mutatni."
A többi mobil platformnak nincs hasonló eszköze, amit egy szülő bátran adna a gyerek kezébe, vagy amire egy gyerek az iPod touchra vágyáshoz hasonlóan kívánna. "Érdekes, mert az Apple valamikor 2003-ban mutatta be az iPodot [2001 október, FG], amely az új 'walkman'-né vált. Az iPod touch viszont az iPhone kivonata, amelyben persze megtalálhatók az iPod funkciók is" - mondta még az elemző.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése