2010. szeptember 15., szerda

Képes lesz jövőre 28 millió iPadet eladni az Apple?

A szám a UBS Investment elemző cég becslése. A számot magyarázó elemzés szerint az iPad a legolcsóbb hordozható gépet vásárlók rétegéből le-lecsipeget majd*. A táblagép-piacra egyre több gyártó lép be, elég a Cisco, Dell, LG, Research in Motion (Blackberry gyártó), Samsung és a Toshiba nevét említeni, minden egyes táblagép, amit ezek a gyártók adnak el, az eladott iPad számot csökkenti. A Trafis szerint ez a szám "csupán" 15 millió lesz. Az arányok érzékeltetéséhez, idén - várhatóan - tízmillió iPadet adnak el.
A Trefis nem ért egyet a fenti megcsillagozott érvvel. Szerinte az iPad nem alkalmas kiváltani az alsó kategóriás hordozható pécéket. Legfőbb érvként - Jobs véleménye ide vagy oda - a Flashtelenséget kell megemlíteni. Az iPad remek eszköz honlapböngészésre (Flash nélkül), játékra (App Store-ból, Flash nélkül), filmek megtekintésére (természetesen nem Flash lejátszóval). Ennél a legegyszerűbb hordozható gép is többet kínál - momentán. Az elektronikus könyv és újságolvasás, amely az első hónapokban az iPad húzóereje volt, leült, lelassult.
Itthon a hivatalos Apple csatornán kívül mindenki más árusít iPadet, így a hivatalos forgalmazás megkezdése tökéletesen hidegen hagyja a piacot majd - ezt az Apple hibátlanul elszúrta. Az iPad hazai használata további gyötrelmet okoz, a méretéből adódóan a virtuális billentyűzeten az ékezetes betűk elérése nem ideális. A régi 12 inches PowerBook volt olyan széles, amire a minimális billentyűzet felfért. Én személy szerint az iPhone esetében - ahogy más telefonoknál is - elfogadtam a nem angolszász karakterek nyakatekert elérését, de nem is akartam két sms-nél hosszabb szöveget beírni. Ezt a bejegyzést sem. iPadről neki sem kezdek, nekem az ékezetmentes hosszabb magyar szöveg nem kívánatos.

* Egy másik cég másik elemzése szerint viszont az Apple mobilgép-eladását nem befolyásolja az iPad értékesítés. Ennek oka, hogy az Apple a prémium kategóriában van igazán otthon. Ha a gépárakat érték szerint tíz csoportra osztjuk, akkor a legdrágább tizedben - felső decilis a statisztika imádók számára - az Apple piacrészesedése nyolcvan százalék feletti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése