2011. február 19., szombat

Érdemes-e olcsóbb iPhone-t bemutatni?

A Wall Street Journal szerint az Apple idén bemutatja az iPhone olcsóbb változatát. A híradás szerint a készülék fele akkora lesz, mint az iPhone 4, várhatóan ez lesz igaz az árára is. Az Apple legfőbb vetélytársai a mobil piacon a RiM (Blackberry), a Motorola és a Nokia.
Ha az Apple meglépi ezt, akkor megerősítheti helyzetét a gyilkos verseny mezejét jelentő okos-telefon piacon és természetesen még több iPhone-t adhat el. Az elmúlt évben a Google-Androidos mobilok jelentősen növelték piacrészesedésüket, a nem rég aláírt Microsoft-Nokia együttműködés híre sem az, amelynek hallatán hátradőlhetne az Apple. Az olcsóbb iPhone léte segíthet ugyan az Apple számára növelni piacrészesedését, de az alacsonyabb ár kisebb árrést is jelent.

Az iPhone az Apple kulcsterméke

Jelenleg az amerikai okos-telefon piacon a RiM a piacvezető (33,5% - ComShare adatok), második a folyamatosan erősödő Android alapú mobilok (26%), amely leelőzte a pár hónapja stagnáló Apple részesedést (25%). Negyedév alatt az Android részesedése 6,4 százalékkal nőtt, az Apple-é csak egy százalékkal.
Az olcsóbb iPhone ott lehet igazi fegyver az Apple számára, ahol az iPhone ára sokak számára megfizethetetlen - azaz a kevésbé fejlett gazdaságú országokban. Ezen országok polgárai igen ár-érzékenyek, előszeretettel vásárolnak szolgáltató-független készüléket.
A hosszútávra elköteleződő ügyfelek sokkal olcsóbban jutnak a készülékhez - rajtuk a szolgáltatások díjazásán át keresi meg magát a szolgáltató -, mint azok, akik jelenleg szolgáltató független iPhone-t vásárolnak [atipikus t-mobile árazás]. A Trefis elemzése szerint az Apple cégértékének több, mint fele az iPhone-ból származik, így minden, ami pozitívan hat az iPhone-területre, jelentősen növeli a cég értékét.

Az igazság - mint tudjuk - odaát van. Cupertino-ban. Meg fogjuk látni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése