2012. szeptember 10., hétfő

iPhone app: Taxi

Alig pár hete írtam egy taxi rendelő alkalmazásról. A következő alkalommal, amikor több sör szorításában az anyós ülésen tartottam hazafele, meg is osztottam a személyszállító kisiparossal az alkalmazásról szerzett tapasztalataimat. Cserébe megtudtam, hogy van jobb is. A jobb persze nézőpont kérdése, ám ha másért nem is, egyszerűsége miatt érdemes a TaxiLike alkalmazást megismerni.

Ahogy látható, a regisztrálás során tényleg csak azokat az adatokat kérik, amelyek a rendeléshez kellenek, nem adatbázis építésre gyúrtak a fejlesztők és a megrendelők. Az alkalmazás állítólag más országokban is használható, ezt nem próbáltam, sőt úgy helyes fogalmazni, hogy az alkalmazás már itthon is - Budapest az én hazám - használható.
A második kép maga a főmenü. A GPS hamar megkeresi, hol vagyunk, majd felsorolódnak a szóba jövő taxis cégek, a command jel melletti szám az indulási összeget mutatja. A rendelés leadása után a számítógép kisorsolja a legközelebbi autókat, ahol a sofőrnek a kézieszközén futtatja a TaxiLike alkalmazás párját. Ha így tesz és közel is van a megrendelőhöz, csak egyet kell kattintani. Kap a taxis egy megerősítést, hogy ő volt a leggyorsabb, és kap egy visszaigazolást az utas is, a várható érkezési idővel és a taxi azonosítójával (legalábbis elmondás szerint).
És ennyi.

Plusz
A GPS feldobta címek módosíthatók, a gyakori rendelési címek elmenthetők. A rendelésnél - ez a képen nem látható - jelezhetjük, hogy dohányzó vagy füst mentes autót szeretnénk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése