2014. július 7., hétfő

Fejlesztők csábítása

Az Apple iOS felhasználói négyszer annyit költenek, mint az Android felhasználók. Ez az egyik legtöbbet hangoztatott érv, amivel az Apple a fejlesztőket csábítja, hogy kizárólag - vagy ha nem is kizárólag, de elsődlegesen - az iOS platformra dolgozzanak. A fejlesztést megkönnyítendő mutatták be amúgy a WWDC-n a Swift fejlesztő-rendszert is.

Zárójelben: a rossz illusztráció
A cikk eredetijét Andreessen Horowitz jegyzi. Illusztrációként a két adatot - a Google Play esetén 5 dollárt költ egy felhasználó évente, az Apple esetén 22 dollárt - normál oszlop-diagrammon ábrázolta. Ez rendben is van, bár két adatból grafikont rajzolni... De. Többen, ahogy mi is, magunkévá tettük az írást. Páran újra rajzolták a grafikont is, a legütősebbet látjátok. Ez pont arra jó, hogy a) ronda, b) viszont semmi igazán konkrét érték le nem olvasható róla. Még szerencse hogy nem nevezték el infografikának... Zárójel bezárva.

A több költés öt oka

A Google fejlesztői konferenciáján (I/O) hivatalosan is elhangzott pár olyan szám, amelynek párja az Apple-től régebb óta ismert, így összevethető. A Kínát és az Amazont leszámítva havonta egymilliárdan használnak Andoidos rendszert, és a Google az elmúlt egy év során öt milliárd dollárt fizetett ki a fejlesztőknak. Az Apple iOS-nek csak 470 millió felhasználója van, ám ők tíz milliárdot fizettek ki az App Store eladások után a fejlesztőknek, egy évvel korábban hét milliárdot. Azaz durván: feleannyi felhasználó, dupla annyi pénz: ez négyszeres különbség!

  1. Az Andoid az alacsonyabb jövedelmű országokban/rétegekben népszerűbb.
  2. Az említett helyeken kevésbé elterjedt a hitelkártya használat, és a Google kínálta mobil-szolgáltatós számlázás lassan terjed.
  3. Az Androidos készülékek 40-80 ezer forintba kerülnek átlagosan, általában, addig az iPhone-ok ennek legalább a duplájába. Igen, a Galaxy S5 felhasználók valószínűleg ugyanannyit költenek, mint az iPhone felhasználók - csakhogy a Galaxy S5 felhasználók az Androidosok törpe kisebbségét alkotják.
  4. Az Apple teljesen más értékrendet sugall az iPhone használóknak, használókról, és ez önbeteljesítő módon több költést generál - ezért többet vásárolnak az iPhone használók, mint a GS5 használók.
  5. És végül egy önerősítő érv. Ha a fejlesztők úgy vélik, hogy az Android felhasználókon kevesebbet kereshetnek, mint az iPhone-osokon, akkor bizony iPhone-ra fognak fejleszteni. Ezzel a fizetőképes Androidosokat átvonzzák iOS-re, hiszen itt előbb kapják meg a kívánt app-ot.

Az Almalap még azt is olvasta

Nem menve történelmi mélységekbe, de. Fent leírtuk, hogy egy év alatt az iOS fejlesztőknek kifizetett díj hétről tíz milliárdra nőtt. Nos, ez az Android esetében kettőről nőtt öt milliárdra. A Google szemüvegén át nézve tehát volumenben egyaránt 3-3 milliárddal nőtt a bevétel, de a Google-é 150 százalékkal, az Apple-é meg csak 43 százalékkal. Vagy a tavaly előtti 22-78 százalékos fejlesztői bevételarány tavalyra 33-67-re változott, ha marad a trend, akkor idénre 47-53 arány várható.
És. Az önerősítő érv. Ha a fejlesztők úgy vélik, hogy az Android felhasználókon egyre többet kereshetnek, mint az iPhone-osokon, akkor bizony Androidra-ra fognak fejleszteni. Ezzel a fizetőképes iPhone-osokat átvonzzák Androidra, hiszen itt előbb kapják meg a kívánt app-ot.
Lehet játszani a számokkal. Eleinte az iOS verte az Androidot. Amikor már több Androidos készülék volt, akkor az iPhone lett a legnépszerűbb készülék - az Androidos sokféleség egyenként persze, hogy alulmaradt. Amikor már nem az iPhone volt a legnépszerűbb, akkor az ő felhasználóik költötték a legtöbbet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése