2014. augusztus 12., kedd

App világ és a pénz I.

A Vision Mobile felmérte az app-fejelsztők világát. A felmérésben 150 ország tízezernél több fejlesztője vett részt, akit érdekel a részletes eredmény, az regisztrálás után innen ingyen letöltheti. A Forbes feldolgozta a kiadott jelentést, mi ebből szemezgetünk. Lassú, nyári tempóban.

App fejlesztés vállalatok részére


Az első grafikonról leolvasható, hogy milyen célcsoportok közt oszlanak meg a fejlesztői erők. Ami alapból megkérdőjelezi az adott fejlesztések létjogosultságát, az a nem tudja (angolul: not sure, ami kicsit kevésbé tragikus, bár...) kategóriába esők. Ebben a postban a 16 százalékkal foglalkozunk, mert, ahogy az mindjárt látható lesz, ez a legnyereségesebb app kreátor részhalmaz. Ugyanakkor a kétharmados egyéneket megcélzó részarány mutatja, az app-írási aranyláz nem csillapodik, dübörög.

Egy Maces blognak szomorkás leírni, hogy több vállalati app fejlesztés indul Androidra, mint iOS-re, de ez a valóság. A Windows két platformja is jelen van, ami a cég hibás stratégiájára utal - erők szétforgácsolása, összehangolatlanság, magam vetélytársa vagyok... A hajdan meghatározó Blackberry piacrészesedését ne fitymáljuk le, ha ennyi lenne a Mac részesedése a pécé piacon, indián táncot járna egész Cupertino. A mobil böngésző jelentése: böngészőben futtatható alkalmazás, ami hordozható eszközre optimalizált, így - elméletileg - platform független. Azért elméletileg, mert például ha Flasht használnak, akkor az iOS alatt gyakorlatban nem lesz elérhető.


És igen, itt van a lényeg, a pénz. A felső grafikon mutatja, hogy az egyéneknek szánt alkalmazás fejlesztésben a sűrű fillér elve érvényesül, ritkán lehet drága, esetenként több milliós bevételre szert tenni. Sőt, az esetek jó részében pár ezer forinttal kell(ene) megelégedni. Látható, aki vállalatok részére fejleszt, több hagymát rakhat majd a zsíros deszkájára.
Az alsó grafikonról is, mint minden értelmes grafikonról, számos adat, tény olvasható és következtetés vonható le. Mi kettőre hívjuk fel a nyaraló post-olvasó figyelmét. Az egyik, hogy nagyobb a csak Androidra fejlesztők száma, mint a csak iOS-re dolgozóké. Az oszlopok másik végén (oké, ledőlt oszlop) viszont az iOS fejlesztőknél az előny, de még inkább a pénz. Az iOS-es vállalati app-ok jobban tejelnek, mint az Androidosok.

E bejegyzés forrása a Forbes volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése