2014. október 31., péntek

Készítsünk számítógépes játékot!

Megunva a kétezer-hatodik ilyen felhívást, rákattintottam a linkre. Az ígéretet tartották, tényleg minden programozói ismeret nélkül készítettem játékot. Ami, persze, olyan is volt. Nem is volt játék, majd a képen látható. De az eszköz működött, azért is osztom meg, hátha valakinek felcsillan a szeme, vagy kitalál valami rendhagyó év végi szórakozást.

A Twine kínálta játék nagyban emlékeztet engem a kilencvenes évek elején elterjedt (majd talán eltűnt, én nem szoktam belebotlani) könyvjátékba. A speciális könyv minden oldalán történt a szereplőkkel valami, és attól függően kellett adott oldalszámra ugorva tovább olvasni a történetet, hogy mit dobtál dobókockával, vagy mit választottál. A könyv lapjai egy-egy eseménynek felelt meg, így a könyvet nem is igen lehetett kiolvasni a szokásos módon.
Nos, a Twine valami hasonlót kínál. Van kiforrottabb letölthető verziója, és van netes is. Én tényleg csak pár percet szántam rá, ezért nem is igyekeztem mesét áttenni. Aminek nincs is igazán értelme, mert a mesék lineárisak, az események egymást követik benne. A jó játék pedig szabadságfokáról ismerszik meg, minél több lehetőségünk van, annál jobb a játék - valószínűleg.
Ahogy az én példám mutatja, más célra is remekül alkalmazható az ingyenes Twine.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése