2014. október 15., szerda

Mi van az iPademen? 1/2

Tizenhatodikán - elvileg - jönnek az új iPadek és talán Macek is. Ez indított arra, hogy végignézzem, épp milyen alkalmazások vannak a jó öreg iPademen, melyeket használom, és melyek alvó alkalmazások és melyek azok, amiket elfelejtettem letörölni. Anno barátnőm két hatalmas bőröndöt pakolt tele két napos hétvégére is, egyáltalán nem a sírba víve vagy őrületbe kergetve. Aztán a neten olvasottak szerint apró piros cérnát fűzött a bepakolt cuccaiba, amelyiket felvette, abból a cérnát kihúzta. Amelyik cérnás maradt, legközelebb otthon maradt - vagy nagy valószínűséggel otthon maradt. Na, ilyet tudó app érdekes lenne iPadre is. (Az appok App Store linkjeit nem kerestem ki, mea culpa, pedig illet volna.)

Első asztal
Naptár, címtár - szinte naponta használom, levelezést annyiszor, ahányszor kézbeveszem az iPadet. Méginkább: ha levél pittyen, akkor kézbeveszem. Az Apple térképét, akárhogy is nyomja, máig nem szerettem meg, az autós útvonaltervezés eszköze nálam a Google maps. Ha iPaddel megyek megbeszélésre, előadásra, akkor a Notes a jegyzetelés eszköze. Az App Store frissítési mániája, mindig van valami újabb, kezd ingerelni, de az automatikus frissítés kapcsolatos ellenérzésemet még nem küzdte le - én szeretem kontrollálni, mi van az iPaden. Safari - evidens. A Fényképek azért van elől, mert fotózni iPhone-nal szoktam, de néha iPaden pepecselek a képekkel, iPaddel csak kijelző-képeket csinálok, ahogy e bejegyzés képeit is. (Tudod, hogy kell? Mama gombot lenyomva tartod és a ki/bekapcsolót megnyomod. Ezt aránylag tempósan, ha lassú vagy, akkor máshová ugrik az iPad.)
Az Újságos/Newsstand azóta van elől, hogy több Maces magazint is előfizettem, illetve az Adobe Inspire-t is itt dobja be a postás. Jegyzem meg, a havi magazinok minden száma előtt kapok levelet, hogy ha akarom, leállíthassam az előfizetést. A cégnél a számlák az Emlékeztetőbe kerülnek, így látom, ki fizet időben és ki késve. A Reminders számlás szála kollégáimmal is megosztott, így ők is látják, ha az épp látogatott ügyfél rendesen fizet vagy elmaradással küzd. A Reuters a megbízható, értelmes hírek szállítója, amelynél még a celeb rovat olvasása sem okoz kínt, a Bloomberg időről-időre remek elemzést hoz az IT cégekről - e blog is rendesen utánközöl, felhasznál.
IMDB - aki nem ismerné, mozi adatbázis, elő-elő kerül, amikor egy film nézése közben kérdés merül fel (ez az a pillanat, amikor két kijelzőt nézünk párhuzamosan). Az iBooks a szívünk csücske, terveink alanya. A Flipboardot szintén a blog miatt tartom, nagyon jó hír-gyűjtő. A Facebook az Facebook, bár nőjön be az orra luka a cset kiszervezéséért (tudom, van rá mód, hogy itt működjön, de nem küzdök, nem csetelek.) A Fligthradart már bemutattam, azóta is kedvenc. Az Időképet idén nyáron tettem fel, szívem szerint menne a kukába, mert megbízhatatlan, de még őrzöm, mert terveim vannak vele és a hasonló alkalmazásokkal. A Google Analytics a mAcademia és Almalap (meg még pár) honlap követéséhez szükséges munkaeszköz. Az NFL időszakos app, amikor épp szezon van (Patriots, GreenBay, SF49, Tony Romo...).

Második asztal
YouTube - egyre inkább utálom a felületét, bár értem a koncepciót, de az én arcomba hiába nyomja a legnézettebb viedókat, nekem arra kell, hogy a saját csatornám megnézhessem, illetve hébe-hóba valami mást is megkeressek. (Igen, mostanában nincs túl sok újdonság fent.) Az Almalapp az Almalap cikkeit elérhetővé tevő alkalmazás lenne, demo szívességből lett fejlesztve, évek óta alszik itt és okoz lelkiismeret furdalást. TripAdvisor, Skyscanner - utazások szervezéséhez, tervezéséhez használt, ahogy a következő sor végi Booking.com is. A Find my iPhone kötelező darab, szerencsére eddig csak szórakozásból használtam. A Blogs appal ezt a blogot tudom iPadről szerkeszteni, annyira nem szerettem bele, hogy gyakran használjam, de szükség esetén, némi HTML tudással megbízható kisegítő.
Voyages-sncf - talán már említettem vonatok iránti vonzódásomat, a TGV-én még nem utaztam, egyszer eszembe jutott, akkor került fel ide az app - ez az asztal olyan utazási app gyűjtő -, azóta itt van. A Tydlig-et részletesen bemutattam. A Megapolis városépítő játék, talán a legrégebbi játék, amit még játszom, az iPaden. A FamilyTree kapcsán nem rég született hosszú bejegyzés. (A Gonosz Almalap ekkor szólt, hogy elég az önfényezésből, bár kritikájának élét elvette, hogy amely alkalmazásokat kedvencként bemutattam, azok jó része máig megtalálható és használom az iPaden.)
A Calculator valóban az ujjunkkal használjuk, karakter-, szám- és művelet-felismerő képességgel bír. Ügyfél előtt látványos, gyors, ahogy ujjal felfirkálunk ronda írásképű képletet - gyorsabb, mint a számológépszerű számológép. A Pixel Design Magazinban rendszeresen publikálok, ezért annak itt a helye. Nem, a helye az Újságosban volna, de az Adobe-Apple-fejlesztő háromszögben a kié lesz a pénz játék okán a legtöbb lap önálló alkalmazás. A TrainControl pár hete került fel, ha végigjátszom, akkor megy majd a kukába, ám a hatodik szinten úgy megakadtam, hogy most pihen az app. Amúgy - mily meglepő - vonatokat kell irányítani váltók és lámpák állításával. Ja, összeütközés mentesen.
A Word is megírandó blog-bejegyzés okán vár, vár, már jó ideje vár itt. Az Adobe Engage csalódás volt, még épp nem töröltem le. Az Adobe folyamatosan publikál különböző kutatási eredményeket - mennyire hatékony a Photoshop, mi a jó weblap titka -, de ezek a publikációk, és csatornáik kaotikusak. Mint Adobe viszonteladó megnézem, letöltöm, dühös leszek és legtöbbször kitörlöm, mert elavult (CS5, 2012...) vagy mert marketing cucc. Ám néha van találat is. Twitter.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése