2015. május 14., csütörtök

Hogyan osztozik a piacon az iOS, az Android és a Windows?

A Kantar Wordpanel felmérésének számait vettem alapul a következő remek grafikonok megrajzolásához. A jó nevű cég tavaly és idén márciusban mérte, becsülte, vélelmezte a piacrészesedéseket. Az Apple számára az amerikai piac az első, a kínai vált a másodikká (de növekedésben elsővé), a Japán lecsúszott a dobogó harmadik fokára. Ezt követi két kontinens: a miénk és a tőlünk legtávolabb lévő (Ausztrália, éljen a földrajz érettségi!).

Európa
A mutatott öt európai ország a meghatározó - Anglia, Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország -, ez az Apple esetében sincs másként. Ez egyben válasz is a mikor lesz Apple Store Budapesten kérdésre. Látható, hogy amíg az angoloknál az iOS részesedése haladja meg az európai átlagot (jobb oldalon a kontinens eloszlása), addig a spanyoloknál az Android tarol, rendesen.

A világ többi része
A két grafikon ugyanazokat az értékeket mutatja, de más rendezési elvek szerint. Az elsőn a meghatározó piacok szerint, a másodikon az operációs rendszerek szerint látjuk az éves változást. Figyelem, gyakorlott grafikon olvasó tisztában van azzal, hogy 0,01 százalék piaci részesedésről 0,02 százalékra növekedés az 100 százalékos növekedést jelent, viszont a piac tekintetében kerekítési hiba. És ezek a grafikonok a növekedés mértékét mutatják.
Akkor mit is látunk? Azt, hogy Amerikában a helyzet változatlan, a piac telített, nincs nagy átrendeződés. Kínában viszont beszabadult az Apple. Az viszont nem látható, hogy ott a piac robbanás szerűen bővül, tehát nem a meglevő vevők újraosztásában jó ennyire az Apple. A Japán bukta mögé azért illik odatenni a számokat (2014: 57,6 százalék, 2015: 45,1 százalék), így csupán annyi állítható, hogy a Japán piac kezd hasonlítani a világéra, ahol az Andorid bő többségben van.
A számok a részesedést mutatják, a volument nem, ismétlem magam, különösen a Windows esetében érdemes ezt hangsúlyozni, amely mind az öt említett földrajzi területen tíz százalék alatti részesedéssel bír, tehát van honnan hová nőnie. Viszont növekszik, a redmondi cég lassan pörög fel, de jön, jön, jön.
Az iOS pedig szépen tartja állásait, a következő években a kínai piac kiszolgálása lesz az egyik meghatározó az Apple számára. Ahol nem csak az Androiddal, Xiaomi-val küzdhet meg, hanem a kínai kormány sajátos gazdaság-politikájával és politikai elvárásaival is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése