2016. május 19., csütörtök

Flexus Laptopicus

E nem létező orvosi fogalom akkor ötlött eszembe, amikor erőst belefeledkeztem a melóba a MacBook Airen egy kedves ismerős irodájában. "A hátam!" - eszméltem, amikor vagy három óra után felálltam nyújtózkodni. Amint visszaértem közösségi irodánkba, körbenéztem, kinek milyen magasan van a monitora, ki mennyire görnyed az asztala fölé. Kinek fáj már a háta és kinek még nem?

Az elv
Ezt mindenki tudja, remélem. Ahogy azt is, hogy számítógép előtt végzett munkát óránként tíz percre meg kell szakítani, hogy idős korunkban ne Kántor vagy Rex vagy Bodri kutyánk lásson helyettünk is. A következő ábra a laptop használatról szól. Őszintén, a kanapés ölbe verzió remek nyakfájást, -merevedést tud okozni.

A valóság
Körbenéztem, hogy akinél van monitor - vagy a saját iMacem -, annál hol van a szemvonal, amit piros csíkkal be is jelöltem.
Alex elegáns monitor magasítót használ. Három éve tette a két csomag sirály-papírt* a monitor alá. Amúgy neki (is) laptopja van, amit oldalt, félretéve használ. Magasítás nélkül. (*Breaking news: az egyik kellett, ezért egy doboz került a helyére!)
A többiek igyekeztek minél nagyobb kijelzőt vásárolni, hogy megfelelő legyen a magasság az asztalra téve.
A szemünk a monitorok felső harmadával esik egy vonalba, ez nagyjából meg is felel orvosunk és gyógyszerészünk elvárásának.
Amíg nem húzom ki magam, addig az 21,5" iMac is jó polcolás nélkül. Ha kihúzom mind a 176 centim, akkor vidáman ellátok az iMac felett - azaz helyes testtartás mellett kellene a magasítás, de legalább egy 500-as sirály papír csomag.

Erre teszem a laptopom
Kollégámnak csupán annyi volt fontos, hogy a billentyűzet döntött legyen - ő így tud jól programot fejleszteni.
Az előző Maces verzió pécés párja. A fotón kevéssé látható (igen, én fotóztam, na és?), hogy a rács alatt egy hatalmas ventilátor is pörög, ha kell. Élcelődésemre kiderült, hogy s.o.s. kellett egy ilyen polc, és a ventilátoros olcsóbb volt, mint a sima. Hiába, ez a pécés világ...
És végül a klasszikus Maces MacBook magasító.

Ha úgy érzed, hogy magasabbra vágysz, akkor itt nézz körül!

2 megjegyzés:

Unknown írta...

És akkor még nem szóltál a progresszív szemüveglencsét viselők kínjairól, mert nekünk teljesen más képernyőállás a jó, úgy tapasztalom...

Ferenczy Gábor írta...

Nem. Pedig én magam is.

Megjegyzés küldése