2017. október 11., szerda

Numbers tipp nem csak tőzsdézőknek

A Numbers idei frissítésével az amerikai tőzsdére vezetett részvények árfolyama és számos adata elérhetővé lett az alkalmazásból, így segítve a portfólió menedzsmentet, erről itt írtunk: Numbers: árfolyam és munkanapok. A mi nap vettem észre, hogy az Apple "tőzsdés" táblázatot is kínál. Azaz nem. De én megoldottam.


A Numbers "tőzsdés" táblázat sablonja (jobb alsó).

A táblázatot kiválasztva azonban a kis zöld és piros nyilak sehol, bár a részvényadatok a részvény kód beírásával lekérdezhetők az előre beírt, sablon tartalmazta függvényekkel.


Jegyezzük meg, hogy az előző naphoz mért változáshoz – lekérdezni csak napi árfolyamot tudunk az előző napokról – kellene az előző napi árfolyam is, de ez a táblázat nem tartalmazza. A bevezetőben jelzett bejegyzés viszont igen, ezért most nincs tudás anyja.
Én viszont a kis zöld felfele- és kis piros lefele-nyilat szerettem volna a táblázatomba, ezért az emoji és szimbólumok közt kivadásztam a két szükséges karaktert.


Készítettem egy nagyon egyszerű táblázatot. Az E oszlopban pedig két HA (IF) függvénnyel a megfelelő jelet mutatja a Numbers.


Már csak egyetlen feladatom maradt, a piros és zöld szín megadása a megfelelő nyílhoz. Ehhez a Feltételes Formázást használtam.


Ez az én boldogságom. Meg is osztottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése